1398/7/28 یکشنبه

دکتر خدیجه احمدی آملی                 Dr.Khadijeh Ahmadi Amoli

«همان‌طور که موفقیت در خوب زیستن می تواند در گرو معرفت، راست‌گویی و صداقت در گفتار و رفتارمان باشد،  در ریاضی نیز بدون داشتن معرفت، راست‌گویی و صداقت نمی‌توان موفق به حل مسئله شد.»

                                                                             دریافت فایل C.V

*مرتبه علمی: دانشیار دانشگاه پیام نور

*رشته: ریاضی محض گرایش جبر جابجایی و همولوژی

*زندگینامه:

احمدی اول خرداد ماه یکهزار و سیصد و چهل و پنج درشهر تهران متولد شد. او پس از گذراندن دوره لیسانس در رشته دبیری ریاضی از دانشگاه تربیت معلم (خوارزمی)، در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ریاضی محض (جبر) از دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شد.  او دکتری خود را در سال یکهزار و سیصد و هفتاد و پنج در رشته ریاضی محض در گرایش جبر جابجایی و همولوژی تحت راهنمایی پروفسور حسین ذاکری (پدر جبر جابجایی ایران) از موسسه تحقیقات ریاضی دکتر مصاحب دانشگاه تربیت معلم (خوارزمی) اخذ نمود. وی دوره فرصت مطالعاتی خود را در دانشگاه شفیلد انگلستان نزد پروفسور آر. وای. شارپ گذراند. در سال یکهزار و سیصد و هشتاد و پنج پس از بازگشت به ایران، به عضویت علمی دانشگاه پیام نور درآمد. رشته تخصصی او جبر جابجایی و همولوژی و گرایش مطالعاتی او در زمینه مدول‌های کوهمولوژی موضعی و جبر جابجایی است. ایشان پس از استخدام در راه‌اندازی گرایش جبر مقطع کارشناسی ارشد در مرکز تهران و نیز گرایش جبر جابجایی و همولوژی مقطع دکتری در مرکز تحصیلات تکمیلی سهیم بودند.

احمدی در مقطع کارشناسی اولین درس مربوط به جبر (جبر 1) را با آقای دکتر رستم فرودی و پس از آن کلیه دروس تخصصی جبر را با پروفسور حسین ذاکری گذراند. علاقه او به جبر در همان دوره کارشناسی ایجاد شد. به‌دلیل علاقه وی به شاخه تخصصی پروفسور حسین ذاکری موفق به اخذ کلیه دروس تخصصی جبر با ایشان در مقطع کارشناسی ارشد نیز شد. سپس به همین دلیل در آزمون دکتری دانشگاه تربیت معلم (خوارزمی) شرکت و پس از قبولی در این مقطع، کلیه دروس تخصصی خود را با پروفسور ذاکری گذراند. علاقه وی به یادگیری بخصوص در زمینه جبر جابجایی موجب شد که گاهی چند نوبت قبل از اخذ یک درس، در بعضی از کلاس‌های ایشان مانند جبر جابجایی 2 که در دانشگاه‌های مختلف تشکیل می‌شد (به‌صورت مستمع آزاد) شرکت کند. احمدی در طول دوره دکتری عضو هسته جبر از بدو تاسیس در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات سابق IPM) بود.

 

*دیدگاه ها:

  بدون داشتن علاقه به ریاضی (بخصوص ریاضی محض) نباید دانش‌آموزان را ترغیب به خواندن ریاضی کرد

 
*آثارکلیدی:

 کتاب مباحثی در نظریه حلقه و مدول (مشترک با خانم دکتر منصوره معانی شیرازی)

*شرح درس های در حال تدریس در مرکز تحصیلات تکمیلی :