1397/9/8 پنجشنبه

    

     دکتر محمد علی سرلک               Prof.Mohammad Ali Sarlak

         «تلاش ها و اقدامات پراکنده شما در زندگی، زمانی معنادار می شود که بتوانیدبه موفقیتی چشمگیر در یکی از عرصه ها نائل شوید.»

                                                                                                                                      دریافت فایل C.V

 

*مرتبه علمی: استاد دانشگاه پیام نور

*رشته: مدیریت دولتی (رفتار سازمانی)

*زندگینامه:

دکتر محمدعلی سرلک در پنجم فروردین ماه سال 1349 در شهرستان الیگودرز به دنیا آمد. او تحصیلات خود را  در هر سه مقطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، در دانشگاه تهران و در رشته مدیریت ( و به ترتیب در گرایش های بازرگانی، بازرگانی و رفتار سازمانی) به پایان رساند. در سال 1384 به عنوان عضو هیات علمی وارد دانشگاه پیام نور شد و به ترتیب در سال 1388 به مرتبه دانشیاری و در سال 1392 به مرتبه  استاد تمامی (فول پروفسوری) نایل گردید. در کارنامه علمی و اجرایی وی مواردی چون ریاست دانشگاه پیام نور کل کشور، بنیانگذاری و ریاست مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور، مدیر گروه دوره دکتری رشته مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی، سردبیری و مدیر مسئولی مجلات مدیریت سازمان های دولتی و فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، عضویت در هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم و هیات مدیره انجمن های علمی علوم مدیریت ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی در کارنامه علمی و اجرایی وی به چشم می خورد.

*نظریات:

در دانشنامه ویکی پدیا از پروفسور سرلک به عنوان نظریه پرداز حوزه کسب و کار (Business Theorist ) یاد شده است.نظریه ها و مفهوم پردازی های مختلفی از سوی وی به جامعه علمی عرضه شده است که برخی از آنها عبارتند از:

- چهره های سازمانی

- آنتروپی رفتاری

- جریان های شکافنده سازمانی

- جنجال- نتیجه

- مدیریت واکنشی

- مدیریت بر مبنای پرسشگری

- انکار بی کفایتی

- وارونگی جو سازمانی

- امید به زندگی سازمانی

*آثارکلیدی:

تاکنون 26 جلد کتاب علمی مرجع (که 7 جلد آن بر روی سایت آمازون آمریکا موجود است)، و بیش از 200 مقاله معتبر علمی و پژوهش از نامبرده منتشر شده است که در سایت گوکل اسکولار، 17 مقاله نامبرده به عنوان H-Index و I-10-Index ارزشیابی شده است.