1397/9/7 چهارشنبه

    

دکتر محمد رضا سرمدی                Dr.Mohammad Reza Sarmadi

      

«تلاش کنید غرق شدن در تجربه های حرفه ای مانعی برای اندیشیدن درباره ملازمه های کلی و مبانی فلسفی فعالیتتان  نباشد.»

                                                                                                                                     دریافت فایل C.V

*مرتبه علمی: استاد دانشگاه پیام نور

*رشته: برنامه ریزی آموزش از راه دور

*زندگینامه:

 محمد رضا سرمدی در 10 خرداد 1344 در شهرستان خمین دیده به جهان گشود، بعداز طی دوره دبیرستان در خمین دروه لیسانس را دردانشگاه تهران، فوق لیسانس را در دانشگاه خوارزمی و دکتری را در دانشگاه شهید چمران اهواز اخذ کرد، وی اولین دانش آموخته دوره دکتری رشته فلسفه و تعلیم و تربیت دانشگاه شهید چمران اهواز است.

وی در سال 1388 به اخذ درجه مرتبه دانشیاری و سال 1393 به مرتبه استادی نائل شد. درطی قریب 27 سال عضویت در هیات علمی دانشگاه دارای تالیفات متعددی بالغ بر 20 کتاب درسی دانشگاهی و افزون بر 150 مقاله علمی پژوهشی و مقالات متعددی در همایش های علمی و بین المللی می باشد. همچنین ایشان درطی سالیان خدمت دارای مسئولیت های متعددی از قبیل قائم مقامی ریاست دانشگاه و مسئولیت ادارات  کل سازمان مرکزی در واحدهای صف دانشگاه داشته است و هم اکنون ریاست دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه را بر عهده دارد. همچنین ایشان عضویت در هیات های تحریریه چندین مجله علمی پژوهشی معتبر و عناوین مدیر مسئولی و سردبیری این قبیل مجلات را نیز درکارنامه دارد. موارد مورد علاقه وی در درجه اول حوزه فلسفه تعلیم و تربیت و سپس مدیریت آموزش و آموزش باز از راه دور است.

*دیدگاه ها:

 در دورن معاصر تعلیم و تربیت از مهم ترین فعالیت های بشر در تمامی جوامع محسوب می شود. لزوم تربیت و آماده سازی یادگیرندگان برای زندگی در محیط تحول یابنده از یک سو و تعدد نظرات در خصوص نقشی که انسان در قرن جدید ایفاء خواهد کرد نیازمند فراهم کردن ساز و کارهای جدید برای اندیشیدن درباره فرایندهای تعلیم و تربیت است.توجه به مبانی فلسفی منابع از یک سو و نظام های جدید در آموزش از جمله سیستم یادگیری ترکیبی رسالتی است که آموزش عالی امروز در کشور باید با نگاه ویژه به آن برنامه های خود را تنظیم کند.

*آثارکلیدی:

 مبانی نظری و فلسفی آموزش از راه دور

مکاتب فلسفی و آراء تربیتی

نگاهی دوباره به مبانی فلسفه تیلوریسم و tqm در مدیریت آموزشی

مدیریت فرایند آموزش

مدیریت کلاس